[ Annons ]

Ett år har snart gått sedan invigningen av Mall of Scandinavia i Solna.
Publicerat 9 november, 2016

13,8 miljoner besökare i Mall of Scandinavia

På lördag är det ett år sedan Sveriges största Shoppingdestination Mall of Scandinavia slog upp dörrarna för allmänhetet. Sedan invigningen har 13,8 miljoner besökt gallerian.

Sedan Mall of Scandinavia slog upp sina portar den 12 november 2015 har centrumet blivit ett populärt besöksmål av såväl Stockholmare som turister.

[ Annons ]

Köpcentrumet har tilldelats utmärkelsen ”Stockholmarnas favoritcentrum” samt tilldelats pris för ”2016 Best International Shopping Centre” av Retail and Leisure International magazine.

– Mall of Scandinavia har haft ett fantastiskt framgångsrikt första år. Utvecklingen hittills har överträffat våra förväntningar. Ettårsjubileet kommer firas med en härlig feststämning i hela Mall of Scandinavia och med riktigt bra erbjudanden och festliga aktiviteter i våra butiker, säger centrumchef Louise Bergqvist, i ett pressmeddelande.

Ett flertal nya butiker och koncept har öppnat under årets gång. 2016 öppnade bland annat Aesop och Efva Attling, Sveriges första M?A?C Cosmetics butik och unika pop ups som Ellos Home och NA-KD som öppnat sina första fysiska butiker.

– Omsättningen har varit över förväntan, styrkan av att stå på flera ben i form av mat, konferens och aktivitetscenter i kombination med den starka tillväxt av tjänstemän i området samt ett lyckat arbete med att framställa Mall of Scandinavia som en attraktiv turistdestination har bidragit till den fina försäljningsutvecklingen, säger Per Westin, Operations Manager på O’Learys i Mall of Scandinavia.

Inför 2017 kommer Mall of Scandinavia fortsätta att utveckla sitt koncept med 10-15 nya varumärken och spännande pop ups. Utöver det så kommer centrumets öppettider att förlängas till klockan 21 alla vardagar i veckan.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]