Rosa barberarsalong poppar upp i Mood-gallerian

Under fyra dagar öppnar Apoteket Hjärtat upp ”The Pink Barbershop” i Mood-gallerian i Stockholm. Pop up-konceptet är en del i apotekskedjans insamling till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

Annons:

Annons:


Med start idag, onsdag, och fram till den 21 oktober öppnas den rosa barberarsalongen upp sin pop up-butik i Mood-gallerian. I fyra dagar kommer rakningar av barberare från Roy & Son att erbjudas i salongen. För rakningarna används Apotek Hjärtats rosafärgade rakskum, som är framtaget för insamlingen till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.

– Genom det här initiativet vill vi uppmuntra alla som har möjlighet att komma till oss i Mood Stockholm och raka sig för att visa sitt stöd i kampen mot cancer. Det känns viktigt att visa att vi kan göra skillnad genom små handlingar och vi hoppas på en stor uppslutning, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.

På plats för att ge besökarna professionella rakningar finns barberare från Hornstullsbaserade salongen Roy & Son. Efter rakningen swishar besökaren valfri summa direkt till Cancerfonden. Det rosa rakskummet kommer att finnas till försäljning på plats i salongen och för varje såld flaska går två kronor till Cancerfonden. På salongen erbjuds besökarna även trim och klipp av skägg.

– Vi tycker att The Pink Barbershop är ett fantastiskt initiativ av Apotek Hjärtat och ser framemot att ha dem i huset under dessa fyra dagar, säger Karin Lagerqvist, Marknadsansvarig Mood Stockholm.

 

Annons: